Informatie

Registratie opent op donderdag 11 Januari om 18u. Voor de 160km run zijn er 250 plaatsen, voor de 80km run zijn er 150 plaatsen en voor de 160km Walk en de 80km Walk zijn er 100 beschikbare plaatsen waarbij het principe ‘eerst komt, eerst maalt’ geldt. Van zodra alle plaatsen ingevuld zijn, zal er geen wachtlijst worden aangelegd.

Inschrijvingskost is 70,00 EUR voor de 80km en 80km Walk en 125,00 EUR voor de 160km en 160km Walk.

Het enige verschil tussen de 160km/80km and the 160km Walk/80km Walk is dat de Walk versies meer tijd hebben om aan te komen, en er geen ranking wordt opgemaakt bij de Walk versies, enkel de vermelding 'Finisher'. Er is een maximum snelheid van 6.5km/h voor de Walk versies

Annuleren is mogelijk tot 15 november waarbij 50% van het inschrijvingsgeld wordt teruggestort. Je inschrijving doorgeven aan iemand anders is ook mogelijk tot 8 december.

Registreren kan tot 8 december. Inschrijven tijdens het wedstrijd weekend is niet mogelijk.

  • Startnummer
  • GPS tracker voor 80km en 160km
  • Medaille bij aankomst
  • Controleposten met drank en snacks
  • Voorafgaande pasta-party voor de 160km en 80km
  • Warme maaltijd tijdens de 160km
  • Warme maaltijd na de wedstrijd voor iedereen
  • Medische bijstand
  • Douchegelegenheid bij start/aankomst

Coordinatie, start en aankomst is op volgende locatie: ‘Roosenberg’, Maurits Noëstraat 15, 3050 Oud-Heverlee.

Aanmelden voor de races gebeurt aan de start/finish locatie.

Er is voldoende parking aan de start/finish locatie

We hebben geen slaapgelegenheid voor deelnemers. Er zijn enkele B&B's en hotels in Oud-Heverlee, en vele mogelijkheden in het nabije Leuven.

Voor elke deelnemer is er een maatijd voorzien aan de finish. Daarbovenop krijgen de deelnemers aan de 80km en 160km ook een pasta party (Vrijdag 160km, Zaterdag 80km) en de 160km lopers krijgen ook een warme maaltijd op het 80km checkpoint.

 

Heel het weekend zijn er koude en warme dranken te verkrijgen aan de bar.

160km: +- om de 20km met de mogelijkheid om een drop bag achter te laten op 40km-120km en op 80km. Er wordt ook een warme maaltijd voorzien op 80km.

 

80km: +- om de 20km met de mogelijkheid een tas achter te laten op 40km.

Bij elke controlepost wordt er water, frisdrank, fruit en snacks voorzien. In sommige controleposten wordt er ook warme drank voorzien.

Bagage kan afgegeven worden voor de tochten van 80km en 160km en moet afgegeven worden aan het begin van de tocht bij de registratie. De tassen mogen niet meer wegen dan 10kg en moeten gelabeld zijn met je naam, startnummer en de gewenste controlepost. Ten laatste 2u na de race moet de bagage terug opgehaald zijn. Per controlepost moet er een andere tas voorzien worden. Na elke controlepost wordt de tas naar de finish gebracht en dus niet naar de volgende post.

Er zijn douches voorzien in de buurt van de aankomst

Het parcours is volledig afgepijld met Legends Trails pijlen.

 

Je zal verschillende wegen moeten oversteken, sommige zelfs zeer druk. Hier zal GEEN seingever aanwezig zijn, dus wees voorzichtig en respecteer het verkeersreglement te allen tijde.

Het is de verantwoordelijkheid van elke deelnemer om voor zijn eigen navigatie in te staan, met of zonder markeringen. Bij twijfel over je navigatiemogelijkheden adviseren we om het parcours te gaan verkennen voor de eigenlijke wedstrijd.

Tijdens het volledige weekend is er een medisch team beschikbaar. In geval van blessures en ongevallen worden zij uitgestuurd om je te ondersteunen. Tijdens de race check-in ontvang je alle details en contactgegevens. Het kan gebeuren dat, omwille van de aard van het parcours en de weersomstandigheden, medische hulp je niet onmiddellijk kan bereiken, in dat geval kan het nodig zijn om de nooddiensten op 112 te bellen. In dat geval dien je ook steeds Race HQ te contacteren. Indien je nog in staat bent om te wandelen, prober dan om het dichtsbijzijnde checkpoint te bereiken, waar een checkpoint verantwoordelijke en medische hulp beschikbaar zullen zijn.

Tijdens de wedstrijd moet elke deelnemer op elk moment al de verplichte uitrusting bij zich hebben. Dit wordt gecontroleerd tijdens de pre-race check-in maar kan ook willekeurig tijdens de wedstrijd gecontroleerd worden. Het niet in orde zijn hiermee kan resulteren in een onmiddellijke diskwalificatie.

  • GSM met opgeladen batterij en werkend gedurende de volledig race (voor buitenlanders met roaming service). Tijdens check-in krijg je het Race HQ nummer op op te slaan
  • Water flessen/Camelbak met een minimum inhoud van 1 litre.
  • Overlevingsdeken: 1.4m x 2m minimum
  • Waterproof Jacket
  • Fluitje
  • Hoofdlamp
  • Rood licht op je rug
  • Drinkbeker

Aan te raden:

  • In geval van extreme koude: veiligheidsbril (Bollé safety bril)
  • Kaart van het parcours
  • Kompas
  • GPS device met de gpx route. Zorg ervoor dat je GPS je UTM coördinaten van je locatie kan geven in noodgevallen.

Elke deelnemer 
krijgt een GPS tracker geleverd door Legends Tracking. De trackers werken op een mobiel signaal en er zijn delen van het parcours waar de tracklog niet automatisch zal updaten omwille van een zwakke ontvangst.

Elke tracker heeft een SOS knop die een signaal stuurt naar Race HQ. De SOS button is enkel voor noodgevallen!

Op het moment dat wij een SOS bericht ontvangen proberen we onmiddellijk via sms of gesprek je gsp te bereiken en zullen we tegelijkertijd een Legendary Safety Team naar je locatie sturen. We kunnen ook beslissen om de hulp in te roepen van politie, ambulances of andere nooddiensten.

Deelnemers die hun SOS knop activeren worden beschouwd in een noodsituatie te zitten en onze focus zal erop liggen om je zo snel mogelijk van het parcours naar een veilige locatie te krijgen. Je zal daarna niet meer toegelaten worden om verder te lopen. Daarom is het meestal beter om Race HQ eerst te contacteren zodat we samen met jou de situatie kunnen analyseren en de beste oplossing kunnen voorstellen.

Indien een andere deelnemer een noodgeval heeft dien je zijn SOS knop te activeren en bij hem te blijven. Indien hij zijn tracker verloren heeft activeer je je eigen SOS know. Blijf bij de deelnemer met het noodgeval, maak je locatie zo zichtbaar als mogelijk en gebruik je bivy/emergency bag om warm te blijven tot er hulp aankomst

De tijd gebruikt om een andere deelnemer te helpen zal gecrediteerd worden van je totale tijd.

Zoals eerder vermeld wordt de tracker aan je rugzak vastgemaakt door een wedstrijd official. Verwijder deze daarna niet meer. De tracker mag absoluut niet in je rugzak gestoken worden, aangezien hij dan niet meer zal werken. Na korte tijd zal je tracker niet meer opmerken, dus discussieer niet met het team, zij werken immers hard om ervoor te zorgen dat alles optimaal werkt voor de start.

Na de race, of indien je moet opgeven, moet je de tracker teruggeven bij een wedstrijd official. We hebben al vaak na wedstijden trackers zien verdwijnen in alle richtingen, en zal 150€ aanrekenen voor elke niet ingeleverde tracker.

Legends Trails en alle vrijwilligers zijn volledig verzekerd gedurende de ganse looptijd van de Legends Trail.

Echter, als deelnemer moet je zelf zorgen voor de gepaste verzekering. Zeker in het geval van een lange of dure evacuatie op het parcours (vb. helikopter) kunnen de kosten hoog oplopen